Nyinflyttad?

Först och främst vill vi hälsa er välkomna till Myrstuguberget och Brf Mälarblick. Hoppas verkligen ni kommer att trivas i er nya bostadsrätt. På den här sidan har vi samlat och sammanfattat lite information som kan vara till hjälp för att ni så snabbt som möjligt skall komma till rätta här på berget. Titta gärna runt på vår webbsida. Den innehåller mycket nyttig och bra information som kan ge svar på det mesta som rör föreningen.

När du besöker Myrstuguservice första gången ska du även få/ha fått ett tryckt häfte innehållande mycket av information på hemsidan.

Nyckelbrickor & nyckel till gemensamma utrymmen

Från er säljare skall ni ha erhållit minst två nyckelbrickor samt en iLoq-nyckel.

Behöver ni uppdatera era nyckelbrickor eller kanske skaffa fler brickor till alla familjemedlemmar gör ni det hos Myrstuguservice. Till alla gemensamma utrymmen så som förråd, cykelförråd, barnvagnsförråd, grovsopor och liknande använder föreningen iLoq – ett system för intelligenta och programmeringsbara nycklar. Det finns en (1) nyckel per bostadsrätt.

Tvättstugebokning & porttelefon

Koder till tvättstugebokningen på nätet fås hos Myrstuguservice. För att era gäster skall kunna ringa på porttelefonerna krävs det att era telefonnummer registreras. Även detta görs hos Myrstuguservice.

Hemförsäkring – bostadsrättstillägg

Föreningen står för bostadsrättstillägget i försäkringen. Som medlemmar behöver ni alltså inte teckna till något extra bostadsrättstillägg i er egen hemförsäkring.

El, TV, bredband & telefoni

När det gäller elabonnemang är det Vattenfall som är nätägare. Anläggnings-id hittar Vattenfall med hjälp av er säljares personnummer. När ni gjort överlåtelsen från säljaren till er hos Vattenfall är det fritt att välja den elleverantör ni själva önskar.

TV (digital-tv lagom), bredband (250/250 Mbit) och telefoni tillhandahålls via fiber från Telia och debiteras i samband med månadsavgiften för bostadsrätten. Det finns också tillgång till vanliga telefonjack för traditionell telefoni och ADSL-bredband. Kontakta Telia (tel. 90200) för att aktivera tjänsterna och se till att de står i ditt namn. Fiberomvandlare, tv-box, router och tillhörande kablar tillhör bostadsrätten och ska finnas vid inflyttning. Önskar ni sätta upp antenn/parabol vid er lägenhet/hus måste detta först godkännas av styrelsen. Läs mer om att sätta upp parabol på sidan för underhåll, bygga & renovera

Bilparkering

All information om våra parkeringsplatser och hur ni ställer er i kö finns på sidan för parkeringsplatser & garage.

Sophantering

Var hittar ni närmsta soptunna samt hur och vad sorterar vi på Myrstuguberget. Läs mer och se karta under sophantering.

Städning av trapphus

Bor ni i lägenhet ansvarar ni tillsammans med era grannar i trappuppgången för städningen av trapphuset. I vissa av husen städar man hela trapphuset enligt rullande schema, i andra bara sin våning. Hör med era nya grannar hur det fungerar med städning i just din trappuppgång.

Frågor och funderingar

Skulle ni ha några frågor eller funderingar tveka inte att höra av er till någon i föreningens styrelse eller använd vårt kontaktformulär här på webbsidan. Självklart kan ni säkert också få hjälp av någon av era nya grannar som bott på berget ett tag om det är någon fråga som dyker upp.

Än en gång varmt välkomna till Myrstuguberget!