Fakta

Brf Mälarblick återfinns på Myrstuguberget i Huddinge kommun. Föreningens hus och lägenheter är ritade av arkitekten Ralph Erskine (Wikipedialänk). Området var hans första bostadsprojekt i Stockholmstrakten. År 1986 färdigställdes byggnationen av Myrstuguberget av HSB.

Brf Mälarblick

Våra bostadsrätter

Föreningen har totalt 411 bostadsrätter fördelade lägenheter, radhus och fristående hus.

I föreningen finns bostadsrätter i storlekarna 60-128 kvadratmeter som är på mellan 2 och 5 rum och kök. Avgifterna varierar från ca 4500kr/månad upp till ca 9000kr/månad beroende på storlek och läge.

Omgivningarna

Myrstuguberget är vackert beläget vid kanten av Albysjön och erbjuder en fantastisk utsikt. På området finns massor av aktiviteter för medlemmar. Fotbollsplan, boule och bastu är bara några exempel. På berget har vi också förskolan Myrstacken och grundskola åk 1-5, Myrstugubergets friskola.

Bara några minuters promenad från Myrstuguberget ligger Masmo T-bana varifrån man enkelt kan ta tunnelbanan in mot stan. Vidare finns det två busshållplatser där man smidigt kan ta bussen mot bla Huddinge och Flemmingsberg (Pendeltåg & Fjärrtåg). Reser man med bil har vi närheten till E4 utan att för den skull störas av trafikljudet.

På ungefär 5 minuters bilväg ligger Kungens Kurva, norra Europas största handelsplats med Ikea, mataffärer, elektronik, djuraffärer, bio och nöjen. Listan kan göras lång.

Alldeles runt hörnet finns Flottsbro friluftsområde med sandstrand och promenadleder på sommaren och Stockholms största skidanläggning vintertid.