Myrstuguservice

Hos Myrstuguservice hittar ni föreningens fastighetsskötare Chrille (vänster) & Micke (höger). Det är de som tar hand om vår fastighet och utför löpande underhåll och förbättringar i vårt område. Behöver ni komma i kontakt med dem finns de på Myrstuguservice eller kan nås via e-mail (OBS! Ej felanmälan). Öppettider och kontaktuppgifter hittar ni längre ner på siden.

Felanmälan

Felanmälan (även akuta fel) görs alltid till HSB Södertörns kundtjänst och kan göras antingen via telefon eller via e-mail. Du blir sedan kontaktad av fastighetsskötare eller reparatör. Klicka här för att göra en felanmälan.

Vid felanmälan behöver kundtjänst era uppgifter så som namn, telefonnummer som ni kan nås på, adress, lägenhetsnummer. Information om var felet är beläget, i din lägenhet, gemensam tvättstuga etc. Avslutningsvis en så noggrann felbeskrivning som möjligt.

Vid akuta fel (som exempelvis läckande vatten) efter ordinarie öppettider kontakta någon i styrelsen. Alternativt ring journumret som är 08-657 64 70. Innan ni ringer journumret säkerställ att det inte är något ni själva kan åtgärda eftersom jourens utryckningskostnad är hög.

Akuta fel på hissar

Hiss & ElteknikAkuta fel på hissar (tex om någon fastnat i en hiss) anmäls till Hiss & Elteknik AB på telefonnummer: 08-779 53 53.

Skadedjur

AnticimexSkadedjur hanteras av Anticimex som ni når på telefon: 08-517 634 00. Använd Brf Mälarblicks organisationsnummer 716 417 9603 och ange Folksam som försäkringsbolag.

Felparkerade bilar

Felparkerade bilar anmäls till Smart Park på telefon: 0771-80 88 80.

Fel på Telias fibernät

Telias kundtjänst nås på 90 200.

Fel på telefoni & bredband via vanliga telefonjacket

TelefonjackFel på telefoni & bredband via vanliga telefonjacket felanmäler ni till respektive operatör, TeliaTele2Bredbandsbolaget, etc.

Försäkringsärenden (Bostadsrättstillägg)

FolksamFörsäkringsärenden gällande exempelvis skador på det yttre efter ett inbrott täcks av föreningens bostadsrättstillägg. Försäkringsbolag är Folksam som ni kan ringa på telefon: 0771-960 960. Ange  Brf Mälarblicks organisationsnummer 716 417 9603.

Att tänka på innan ni felanmäler

Vid elfel: kontrollera först att alla säkringar i lägenheten är hela samt att eventuell jordfelsbrytare inte har löst ut. Kontrollera också med grannarna om de har ström ifall det skulle vara ett större strömavbrott. Förutom proppskåpet i din egna bostadsrätt finns en större elcentral i anslutning till ditt boende – i trapphus eller på gavel i radhuslängorna. Där kan du själv byta propp t.ex. vid fasfel. Kontrollera att du har fått nyckel som passar till låset på denna. Behöver du nyckel kontakta Myrstuguservice.

Vid stopp i avlopp: kontrollera först att det inte blivit stopp eller sitter skräp i vattenlås under vask/diskho eller i golvbrunn som gör att vattnet rinner undan långsamt. Vattenlåsen lossas eller lyfts enkelt upp och rensas från smuts. Var noga när ni sätter tillbaka dem så att det sluter tätt ordentligt igen.

Nyckelbrickor

Har ni frågor om nyckelbrickor, behörigheter på dessa i samband med att ni fått garageplats eller behov av fler brickor till familjen kontaktar ni Myrstuguservice. Myrstuguservice hjälper er också om en bricka gått sönder eller slutat fungera. Nya brickor kostar 100:- styck som betalas via avin på avgiften för er bostadsrätt. Självklart är det viktigt att ni så snart som möjligt kontaktar Myrstuguservice om en bricka skulle komma bort eller bli stulen så att inte obehöriga får tillträde till våra byggnader.

Inloggning till webbokningen för tvättstugorna är knuten till era nyckelbrickor – saknar ni lösenord eller kan ni inte logga in på tvättstugebokningen hjälper er Myrstuguservice med användaruppgifterna.

iLoq

Till varje bostadsrätt hör en iLoq-nyckel. iLoq är ett intelligent låssystem med programmeringsbara nycklar. Denna nyckel går till gemensamma utrymmen så som förråd, cykel- och barnvagnsförråd samt grovsopor. Vid frågor om nycklarna vänder ni er till Myrstuguservice. Borttappad nyckel skall omedelbart anmälas till Myrstuguservice.

Reservdelar till hus och lägenheter

Hos Myrstuguservice hittar ni ett litet utbud av reservdelar för underhållet av er bostadsrätt. Detta gäller framförallt filter till ventilationssystemen i era lägenheter & hus. Dessa måste bytas när den röda lampan blinkar. Det finns också några andra småsaker så som fönsterhakarna som håller ihop glasen i våra fönster. Kostnaden för reservdelar läggs på er avgiftsavi för bostadsrätten.

Öppettider Myrstuguservice

Måndag – onsdag: 07:30-08:00

Torsdag: 16.00-18.00

Fredag: 07:30-08:00

Kontaktuppgifter till Myrstuguservice

E-mail: fastighetsskotaren@brfmalarblick.se OBS! Ej felanmälan. Klicka här för att göra felanmälan till HSB Södertörn.

Kontaktuppgifter till HSB Södertörns kundtjänst

E-mail: info.sodertorn@hsb.se

Telefon: 08-608 68 00

Öppettider: måndag-onsdag 8:00-16:30, torsdag 8:00-18:00, fredag 8:00-13:00. måndag-torsdag är det lunchstängt mellan 12:00-13:00.