[box type=”info”] Vissa förseningar har uppstått i planeringen nedan pga problem med stopp i rör upp till radhusen. Vi kommer att återkomma till berörda så fort vi har nya datum.[/box]
Här kommer den uppdaterade informationen för radhusen.
Denna information gäller endast er som bor i radhus. Information för er som bor i lägenhet finns här.
Tråkigt nog har det varit en del problem med att få fram fiber till radhusen. Befintliga rör har inte varit alls lika smidiga att använda som i lägenhetshusen. Många har varit av eller igensatta vilket gjort att arbetet med radhusen dragit ut på tiden. Därför kommer dessvärre radhusen att bli något mer försenade än lägenheterna. Vi vill därför be alla som bor i radhus att, om man sagt upp sitt abonnemang så att det slutar den 31:a oktober ringa sin operatör och be dem låta det fortlöpa ytterligare en månad. Detta fungerar utmärkt med Com Hem och borde självklart inte vara något problem hos någon annan leverantör heller. (För att ingen som bor i radhus skall missa denna info kommer den även att delas ut skriftligen under tisdagen den 27:e oktober.)
Anledningen att informationen kommer ganska tätt inpå månadsbrytet är att det är först nu efter att den större del av installationsarbetet slutförts som installatörerna kunnat göra en realistisk tidsplan för resterande arbete. Precis som för lägenheterna kan tidsplanen komma att ändras något så håll ett öga på de aviseringar ni får i brevlådorna.
Tidsplanen ser ut som följer:
- 9/11 Myrstuguvägen 267-287, 221-229 & 131-139
- 10/11 Myrstuguvägen 237-351
- 11/11 Myrstuguvägen 111-129
- 12/11 Myrstuguvägen 95-109 & 19-37
- 13/11 Myrstuguvägen 49-77
- 16/11 Myrstuguvägen 39 & 81-93
- 17/11 Myrstuguvägen 289-303
- 18/11 Myrstuguvägen 305-319
- 19/11 Myrstuguvägen 321-329 & 213-217
- 20/11 Myrstuguvägen 181-195
- 23/11 Myrstuguvägen 197-209
Bor ni i radhus och er adress inte med i listan kommer leverans av utrustning (och ev installation där det ej är gjort ännu) att ske senast från 24:e november och några dagar framåt.
Vid frågor går det utmärkt att kontakta styrelsen på styrelsen@brfmalarblick.se
Självklart är det jobbigt med förseningen och vi är fullt medvetna om att det kan innebära visst extra krångel för en del. Vi beklagar sjävklart att det blivit så men ser förstås framemot när allt blir klart.