För de återstående husen sker avisering i brevlådan direkt från installatören vid installationsarbete samt slutleverans. För att underlätta är vi väldigt tacksamma om ni är noga med att antingen vara hemma, ge nyckel till någon granne eller kontakta installatörerna när ni fått en avisering så att ni slipper ytterligare förseningar med er fiber. Om man inte öppnar eller släpper in installatörerna efter avisering hamnar man sist i kön för installation.
Lägesrapport:
MV 149-171, fiber är färdigdragen, kopplas nu ihop i skåpen ute vid gatan, installation och slutleverans sker inom kort.
Vid garage Syd, vissa hus har stopp i telerör och kommer att behöva dras om inifrån garaget. Räkna med några veckors fördröjning om ni bor i ett av de husen.
Vid garage N, installationsarbetet är påbörjat och slutförs successivt under början av december.
Vid garage NO, installationsarbetet är påbörjat och slutförs successivt under början/mitten av december.
Hus som det utförts extra grävning till samt fristående hus, här är fibern framdragen till husen nu och installation sker under de kommande veckorna.
Frågor om installationen skickas i första hand till styrelsen@brfmalarblick.se.
Hej! Jag är oroligt eftersom idag den 8 december och inte hänt något mer sen firman drog in en kabeln i vardagsrummet. Min fråga är när ska de höra klart arbete och det kommer flera lediga dagar runt årskiftet och Comhem ska inte förlänga mer vår abonnemanget .
Tack och väntar på ett svar!
Hej, dem jobbar för fullt i garaget under dig och på utsidan mot Myrstuguvägen om du går runt och kikar där. Så det händer saker hela tiden. Just nu är det dock inget som märks på insidan hos dig för tillfället.
MVH /Sebastian
Hej jag ska flytta till Murstuguberget och undrar hur man får igång sitt fiber. Vi flyttar in i ett av radhusen och skulle behöva internet redan samma dag, dvs vud inflytt. Kan det vara så enkelt att det bara är en kod att skriva in för att sedan få intrenet eller måste man köpa till saker som ex rauter för att få igång sitt internet?
Hej Linda! TV (digital-tv lagom), bredband (100/100 Mbit) och telefoni tillhandahålls via fiber från Telia och ingår i månadsavgiften. Kontakta Telia vid inflytt för att aktivera tjänsterna och se till att de står i ert namn. Fiberomvandlare och router tillhör bostadsrätten och ska finnas vid inflytt.